Yello kävi tänään pyörähtämässä kentällä agitreenien merkeissä. Aloitimme tekniikkahypyillä. 4 hyppyä, askelväli 6 kpl ja aiheena kaarrokset. Ensin hyppyrivi kaartoi lievästi vasemmalle. Tämä meni hyvin. Sitten käänsin hypyt kaartamaan oikealle ja mitä tekee koira..... 2 hypyn jälkeen kääntyy katsomaan vasemmalle, että missäs se mun makupala-alusta onkaan. Helle tais pehmittää viimeisetkin aivosolut. Pari toistoa kääntyi sitkeästi aina vaan vasemmalle, kunnes tajusi jatkaa maaliin asti. Sen alustan kyllä näki hyvin lähdöstä, kaarre oli hyvin loiva.

Sitten tehtiin sylkkäriharjoitus. Putki oli u-muodossa ja hypyt molempien päiden jatkona. Otin ensin koiran putken ja hypyn väliin, itse menin siivekkeen kohdalle (koiran mentävä välimatka siivekkeeseen). Otin koiran siitä ensin luo kääntäen sitä hivenen sinne hyppyä kohden (ensin käännös vasemmalle, koiran vasemmalle), palkka siihen. Sitten uusi lähtö ja käänsikin koiran hyppäämään. Palkka siihen. Sitten lähtö hyppy - > putki -> tule, käännös, hyppy eli sylkkäri siitä mun edestä. Ja miten hyvin kääntyikään!!  Sitten vaihdettiin systeemi toisinpäin. Nyt oli tarkoitus kääntää koira edestäni oikealle (täsmentäen, koira kääntyi oikealle). Tässä tarvittiin jokunen toisto ennen puhdasta kääntymistä (ensin tuli se ylimääräinen kieppi). Lopuksi saatiin kyllä tehtyä tämäkin suunta. Mähän olen harjoitellut "sylkkäriä" ihan vain lenkillä. Koira tulee kohti ja olen siitä kääntänyt sen hallitusti takaisin tulosuuntaansa. Nyt tajuan, että olen huomattavasti enemmän kääntänyt sitä vasemmalle puolelle. Se taitaa olla mulle itelle luontaisempi.

Lopuksi vielä pujottelua (puolikas pujottelu, 2 verkkoa) entisin kaavoin. Ensi kerralla varmaan lisäystä tai ainakin jotakin muutosta. Puomin alastuloja ja rengasta.