(Eikä 2:n muunkaan nollan esteenä ollut kuin töppäilevä ohjaaja). Kisapaikka oli Orivesi ja tuomarina hääri Marjo Heino. Tällä kertaa radat eivät olleet kovin monimutkaisia, vaan mukavan jouhevia ja loogisia suorittaa. Rimat tosin olivat koko ajan maksimissa, mistä mä en sitten tosiaankaan tykkää.... Se asettaa ohjaukselle lisävaatimusta ja miettimistä, missä mä en loista. Ehkä sitten kokemus tuo tuohonkin asiaan varmuutta. Suurin osa virheistä (3/4) olikin sitten rimoja. Arggh.

Mutta aloitimme 3:n startin setin kivasti nollalla. Ratasuoritus ei ollut tokikaan ohjausvirheetön, mutta suhteellisen jouhevasti päästiin kuitenkin eteenpäin. Kulmaus(yritykseni) ennen muuria jäi vähän odottamaan itseään, ja kun olin myöhässä käännöksessä, Yello ehti lukea väärän suunnan ja pyörähdyshän siitä tuli. Puomin ylösmenoon tuli hermostunut pysähdys, jossa hävisimmekin rutkasti ajassa. Sijoitus oli vaatimaton 10. Tästä on kuitenkin hyvä jatkaa.

Toka rata alkoi sitten tylsästi ekan riman pudotuksella. Ilmeisesti hätiköin kädet alas liian aikaisin. Koska mä opin malttamaan!!!!! Ei haluttanut jatkaa, mutta lähdettiin siitä kuitenkin. Tehtiin ihan ok settiä, kunnes olin valinnut typerän ohjauspuolen yhdelle putken jälkeiselle hypylle ja siitä toinen rima. Aika kohtuullinen, mutta vielä olisi paljon kirittävää.

Hyppikselle lähtiessä mun jalat oli ihan tukossa ja väsypoikkipuhki. Olin varma, että jossakin kasahtaa, kun en jaksa juosta. Ja niihän hyydyin suht alkuradasta pujottelun jälkeiselle pituudelle. EN kerta kaikkiaan päässyt liikenteeseen ja Yello kääntyi kesken pituuden katsomaan mihin jäin - kielto, jonka korjasin. Vaikka hetken kyllä mietin, tuliko hylky, koska Yello kaatoi sivukepin. Korjasin kiellon siksi vähän laiskasti... Loppuradalla vielä yksi typerä ahdistusohjaus hypylle - rima alas. Eli radalta 10 + ajasta 2,66, kun korjasin sitä pituutta niin laiskasti ja masentuneestikin.

Loppupäätelmiä: Vaikka nuo 2:n jälkimmäisen radan aika typerät virheet jäivätkin kismittämään, täytyy jollakin tasolla olla tyytyväinen. Yellon kanssa ollaan nyt kisattu 5 starttia 3-luokassa. Saamatta yhtään hyllyä, tekemättä yhtään ihan kaaosmaista rataa (niitä kuvittelin tulevan). Yello on kuulolla ja tekee kuten käsketään. Eli ongelma on se sama vanha - ohjaaja on kiviriippa tuon koiran kisamenestyksen esteenä. Tai ainakin hidasteena. Jatketaan harjoituksia ja kisataan kisataan. Mun kisamoodi ei ole ollut ihan parhaimmillaan, tarvittaisiin enemmän aggrea ja tahtoa. Sitä sitten tavoittelemaan!