Keskiviikon ohjelma tuttu - agilityä ja sitten vielä tottistakin. Ensin siis kuitenkin agilitytreenit. Tehtiin jälleen perinteiseen tyyliin 2 eri pätkää. Eka pätkä sisälsi mm. PÖYDÄN. Yäk. Mutta ei sen suorituksessa mitään ongelmia ollut, mä vain en kertakaikkiaan tykkää koko esteestä. Ehkä se kannattaisi treenata niin hyväksi, että se sujuisi vaikka silmät kiinni. Vaikka ei se suoritus, vaan se ajatus (pysähtyminen) on ärsyttävä. Mutta joo, eka rata sujui tosi hienosti, kontaktit (puomi ja keinu) meni ihan jees (pientä viilattavaa löytyy aina) ja koko ratakin aika upeesti. Ihan lopussa mun ohjaus vähän herpaantui (pystyin jättämään Yellon pujottelemaan) sivusuuntaetäisyyden jälkeen käännöksillä hypyille. Käänsin varsinkin viimeiselle hypylle niin huonosti, että Yello ei kääntynytkään vaan otti väärän hypyn siitä oikean vierestä. Muuten rata hienosti ja taisi mennä aika niukoilla käännöksilläkin.

Toinenkin pätkä meni hyvin, kunnes päästiin loppuhyppyihin. Siinä mä yliohjailin ja 1 rima tuli jatkuvasti alas. Koira ei myöskään oikein tiennyt, mihin suuntaan sen hypyn jälkeen pitikään suunnistaa. Mä ja mun valssit.... Sitten koutsi näytti, miten se kohta kannattaa ohjata - avot  - ei ongelmaa! Näytti myös Yellon kanssa ja hyvin pelitti. Jos mä vielä joskus oppisin, kuinka "vähäeleisesti" tuota koiraa liikutetaan tarvittaessa. Ei valssata joka himputin väliin niitä myöhässä olevia "pakkovalsseja" vai meneeköhän ne tässä tapauksessa kategoriaan "kankivalssit"?

Agitreenien päätteeksi jäätiin vielä tottistelemaan toviksi. Seuraamista ja luoksetulon loppuasentoa ainakin otettiin.